Fredag den 13:e...

Ja, idag är det fredagen den trettonde, dock har det gått väldigt bra för mig (än så länge) idag. Jag hade däremot riktig otur igår. När jag loggade in på internetbasen för min extra kurs stod det nämligen att jag fått omtenta! Jag fick lite lätt panik eftersom jag har ganska mycket i skolan just nu utöver den kursen. Sedan såg jag att lite längre ned i spalten, där lärarna lämnar meddelanden, att resultatet på tentan skulle ha skickats ut via mail innan långfredagen. Ungefär samtidigt ser jag att min uppgift inte finns kvar längre i "uppgifts-spalten". Innan hade det stått "status: oläst" men nu var den helt borta! Alltså kanske den inte ens blivit inlämnad? Jag fick vrålpanik och mailbombade min lärare. Den här processen upptog sjukt mycket av min tid då jag drabbades av små panik attacker titt som tätt och var tvungen att stövla omkring i mitt rum för att bli av med nervositeten, alltså hann jag inte skriva något här som jag faktiskt hade tänkt. Som tur är såg jag precis att min lärare mailat tillbaka till mig. I mailet stod det att jag var godkänd! Vilken lättnad! Verkar dock som om jag precis blev det, men i alla fall!

Tidigare idag har jag även haft en föreläsning med en snubbe som jobbar på en byrå som vi var på studiebesök hos i tisdags. Han var tyvärr, då vid studiebesöket, jäääättetrååååååååååååkig. Jag var tvungen att hindra mig själv från att gäspa två gånger... Men idag var han faktiskt jättebra och hade en sjukt intressant föreläsning. Vi fick en uppgift på slutet där jag fick beröm hihi *nöjd*

Det jag skulle skriva igår var väldigt spännande... jag har *trumvirvel* för första gången provat på Faluns nattliv! Jepp! och för andra gången i mitt mobbade-19-åriga-nykterist-liv har jag varit på förfest. Den här var dock 34 gånger bättre än den förra där jag försökte pratade med folk men så fort de såg att jag drack cola började de flacka med blicken harkla sig och springa iväg från mig. De hela slutade med att jag blev ensam kvar i vardagsrummet medan alla andra sprungit iväg någonannanstans och jag gömde mig på toan och försökte att inte grina. Hemskt minne. De svidande såren ledde dock till att jag inte pratade så mycket den här gången, men eftersom de flesta var lite halvkalas lade ingen märke till att jag bara drack ICA:s pärondryck med "ciderkaraktär". Alltså behövde jag inte gömma mig på toan = stort plus. Sedan sprang vi iväg till Etage, en av Faluns två uteställen. Där fick jag en äcklig alkoholfridrink av en ganska äcklig bartender som kollade pervigt på mig. Den första bartendern kunde, tyvärr tyvärr, inte göra alkoholfria drinkar. Jag funderade ett tag på att kalla honom inkompetent men beslutade mig för att skita i det. Jag ångrar det nästan lite, för han fick mig att känna mig extremt ovälkommen. Dessutom tar det typ 3 sekunder att googla alkoholfria drinkar. Ja, ja. Kvällen slutade extremt tidigt - kvart över tolv, då en av mina tja... kompisar? ville gå hem eftersom den andra (kompisen?) sprang omkring överallt och och ville dra med oss hela tiden. Det var första gången jag gick ut utan att skaka rumpa, hon drog ju som sagt iväg mig hela tiden. Ja, ja det får jag väl göra nästa gång. Gillyhurt kan intyga att jag är EXTREMT bra eller, i alla fall extrem, när jag skakar rumpa. Nu har jag skrivit det här årets längsta inlägg och tänker därför vila upp mina arma fingrar. Vi hörs snart igen antar jag!

//Nitty- som faktiskt inte har ont i nacken pga uteblivna headbagningar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0