My little poney FTW!

Eftersom det går asdåligt för mig på pluggfronten just nu tänkte jag kolla upp det här med Gillys fascination med My Little Poney. Jag är överlag lite sådär tveksamt inställd till MLP eftersom jag oftast tänker på det här:




och det känns ju lite sådär...

Men jag snubblade över ett jättebra inlägg om MLPs den här nyaste serien med ponniesar som tydligen heter G4(?). Kolla in den här. Bakom serien finns faktiskt ett genustänk, ponnierna har både manliga och kvinnliga intressen och ingen ponny har en typiskt stereotyp personlighet. Det är faktiskt bara en ponny, Rarity, som överhuvudtaget bryr sig om utseende. Hon är en riktig fashionista som har koll på alla trender och brinner för mode. Hon känns som en sådan som, om hon var människa, skulle uppskatta mode för konstens skull och skulle kolla på typ Dior visningar och fatta vad de betydde (Då jag själv har ett begränsat kulturellt kapital tycker jag i vissa stunder att kejsaren är naken när jag ser modevisningar). Det roliga med den här serien är att den har fått massa manliga fans som kallar sig för "Bronies", vi snackar alltså killar i ålder 13 till 28 enligt Wikipedia. Alltså, hur awesome är inte det? Jag som läser en genuskurs blir helt glad i hjärtat av detta! Jag har sett de två första avsnitten nu, men vet inte vilken karaktär jag gillar bäst. Den supersnabba Rainbow dash som drömmer om att flyga med supertruppen eller Pinkie Pie som älskar typ Tabascosås och är helt galen. Alla har verkligen mångfacetterade personligheter om man jämför med de gamla My Little Poneys avsnitten jag såg när jag var runt 5 år. Två tummar upp för Gillyhurts nya intresse!!! Snorbra barnserie, Lauren Faust FTW! Nu ska jag laga kvällsmat och kolla på det tredje avsnittet sedan måste jag väl plugga. Det första avsnittet handlar om Twilight, som älskar sitt bibliotek och att studera. Hon "tvingas" till Poneyville för att hjälpa prinsessan med att fixa saker till solfestivalen, trots att hon vet att det är dagen då den elaka mini-prinsessan ska ta över dalen. Twilight möter där alla de underbara ponniesarna och man kan inte annat än ÄLSKA Applejacks sydstats accent!!! Här är det, bara för er, den lilla exklusiva grupp som läser den här bloggen:




Enjoy!!!

// Nitty - som är mycket glad över MPL serien men som ligger vääääldigt efter med pluggeriet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0