Konsums självskanning

Igår på väg hem från min promenad gick jag förbi Konsum, eftersom att de är de enda i hela Norrköping som har ost-chipsen var jag ju tvungen att köpa en påse.
Kön till den vanliga kassan var jobbigt lång så jag bestämde mig för att gå till självskanningen, ett dåligt val.. Självskannings apparaterna på Konsum pratar högt till kunden, antagligen för att de med nedsatt hörsel ska höra vad damen i appareten säger. I alla fall börjar jag med att läsa in chipsen, genast börjar apparaten skrika om att jag måste lägga den i påsen. Det finns nämligen en påshållare på sidan av maskinen. Jag hade ingen påse och tar en från stället med påsar och försöker skanna in den så att jag kan lägga chipsen i påsen. Det gick inte, vilka vinklar jag än försökte så ville inte påsen skannas. Maskinen börjar skrika om jag har en egen påse. Irriterad och stressad som jag är trycker jag 'Nej' och väljer att ta bort alla inskannade varor och börja från början. En popup-ruta kommer fram och jag väljer chipsen och trycker 'Ta bort'. Maskinen talar med gäll röst om att jag inte har markerat något. Suckandes väljer jag alternativet 'Ta bort alla varor'. Maskinen får nu damp och börjar vråla 'PERSONAL TILLKALLAD! VÄNLIGEN VÄNTA!'.
Jaha, då får jag väl vänta där då. Så jag står kvar och ser dum ut medans maskinen varannan minut upprepar sitt meddelande. Efter ett tag får jag nog och går till vanliga kassan då ingen kommer för att undsätta mig. Såklart kommer då en kvinna i grönt och återställer kassahelvetet. Jag bestämmer mig för att stå kvar i vanliga kassan.
Det finns självskanning och så finns det självskanning. Välj den sorten som ej skriker åt dig!
En bild från en annan promenad runt Strömmen.
XOX Gillyhurt (Som älskar ICAs självskanner)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0