Förvandling från fetis & blekis till friskis & svettis

Eller fet kanske är att ta i, men sanningen är att sen jag flyttade hemifrån går jag inte på någon aktivitet längre. Förut red jag en gång i veckan och sprang upp och ned för trappor hela tiden i skolan samt att jag två gånger i veckan sprang (okej, gick - men i raskt tempo!)  mellan två olika skolor. Nu har jag lektion i snitt två gånger per vecka. Jag går till skolan i 45 minuter i konstant uppförsbacke vilket gör att jag känner mig mycket svettig och äcklig när jag väl kommer fram. Väl där sitter jag på min stjärt i 2 timmar och sen går jag hem. Vissa dagar när jag inte behöver handla går jag  inte ens ut! Nu ska jag dock försöka ändra mitt slashas beteende och bli en hurtig och lycklig människa som är mycket snygg, för man gör väl typ rent porerna i ansiktet när man svettas? Får man inte fin hy när man springer omkring och dricker massa vatten och "svettas ut giftiga ämnen" som de säger i alla hälsoprogram? Jag har ialla fall skaffat en veckas gratiskort på friskis & svettis. Linda (som jag delar lägenhet med) har försökt övertyga mig om hur otroligt bra spinning är som fritidsaktivitet. Det ska jag alltså prova idag. Jag börjar redan få lite ångest eftersom Linda säger att vi måste köpa handdukar så vi kan torka bort all svett när vi spinnar. ANNARS KAN MAN HALKA PÅ ALL SVETT SOM SAMLAS PÅ GOLVET!!!???!! Förra gången jag skulle bli mer aktiv bestämde jag, Gillyhurt och vår vän Isöga att vi skulle börja träna 3 gånger i veckan på Friskis. Jag har för mig att jag totalt gick på tre pass det läsåret... Jag får hoppas att det går bättre den här gången så jag kan bli den mycket snygga och lyckliga människan i sommar som springer på stranden med huvudet bakåtlutat av allt charmerande skratt. Lyckliga hurtmänniskor faller nämligen inte ihop i en hög när de skrattar utan de böjer huvudet bakåt och skrattar vackert istället. Jag kommer troligtvis lära mig hemligheten till jag-är-lyckad-och-hurtig-se-bara-på-mig-hihi-är-det-inte-underbart-att-leva?-skrattet under min tid som Friskis stammis. Nu tänker jag ladda upp med en chokladboll så jag har tillräckligt med energi för att torka bort all svett från mitt ansikte! Det ska bli spännande och se ifall jag kan röra mig imorgon, för då ska jag nämligen tortera mig själv med cirkelfys = slänga kettlebells omkring mig! Jag kommer troligtvis vara alldeles lysande!


Xoxoxo Nittwriter - den snart jag-är-lyckad-och-hurtig-se-bara-på-mig-hihi-är-det-inte-underbart-att-leva?-skrattandes!


Kommentarer
Postat av: Gilly

HAHAHAH Åhh...sist jag var på spinning trodde jag att jag skulle dö ;)

2012-02-29 @ 15:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0