Gränsen mellan dröm och verklighet är inte alltid så tydlig

Åh jag stör ihjäl mig! Igår precis innan jag skulle sova tänkte jag på att jag var tvungen att kolla när jästen går ut, jag köpte 50 g till pizzan jag bakade i fredags och tänkte att jag kunde baka bröd på resten (student ni vet). Jag måste dock ha somnat när jag tänkte på detta i gränslandet mellan dröm och verklighet. När jag vaknade var jag nämligen säker på att jag hade gått upp och kollat jästens bäst-före-datum och att den gick ut i lördags och att jag därför slängt den. Därför köpte jag ny jäst när jag var och handlade. jag köpte även mjölk. När jag skulle ställa in mjölken i kylskåpet var något ivägen - nämligen jästen jag använde i fredags, jag hade bara drömt att jag slängt den och den gick inte ut förrän om två veckor -.-' Så himla störande! Jag hatar när sådant händer! Jag har även drömt att Gilly hade en lila flapper klänning en gång, vilket jag också glömt att jag drömt eftersom den endast var med i periferin i drömmen. Jag har flera gånger trott att den finns på riktigt och föreslagit att hon ska ta på sig den... Då brukar hon sucka lite och säga "men det där har du ju bara drömt! Jag har ju sagt flera gånger att jag inte har någon sådan" och sen minns jag att, oj, hon har ju rätt. Jag har nämligen glömt att jag bara drömt om den och att din inte existerar x antal gånger. Gilly brukar vara ganska intresserad av den ändå eftersom jag brukar svara "Åh, vad synd. Den var jättefin och satt asbra på dig!". Nu ska jag sova och jag hoppas verkligen att jag inte drömmer något dumt som jag tror har hänt sen. Då får jag nästan ta och besöka psykolog.

Dröm sött!

//Nitty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0