Träsmak

Det är vad jag har just nu. Jag har spenderat dagen med att skriva hemtentan jag har skjutit på alldeles för länge (jag tänkte skriva klart den förra helgen men ägnade den istället åt navelskåderi). Men nu, nu är den i princip klar, jag ska skriva in den på datorn imorgon. Jag skriver alltid för hand först, jag tycker det är lättare på något vis. Som vanligt var jag mycket seg startad. Jag började plugga vid två. Då hade jag suttit i fyra timmar framför datorn och kollat massa bloggar. Jag fastnade för en blogg om en tjej i Tyskland och läste den sjukt länge. Jag spenderar nämligen dessa helvetesdagar med massa saker som måste göras med att drömma mig iväg till någonslags bild av mig i Berlin. I mitt huvud är det mycket fint och Berlin älskar mig. Jag ligger i Tiergarten och picknickar på jordgubbar och lapar sol utan att bränna mig i mycket fancy klänning och frisyr. Självklart har jag en jättefin lägenhet och massa kompisar som svärmar kring mig och älskar mig. Dagarna spenderar jag genom att gå på Kastanienalle och kolla på alla coola fik och marknader samt att nörda in mig  jättemycket på Berlinmuren (jag är nog redan en nörd, men då kan jag läsa massa tyska böcker och se viktiga saker i verkligheten). Jag besöker självklart även det nedlagda tivolit och ett ryskt militärläger. Japp, man blir nästan lite sugen på att sticka dit. Tyvärr kan jag i princip ingen tyska och skulle troligtvis få bo i ett konstigt kollektiv med massa heroinister utan vänner (alltså jag är utan vänner, inte dem. De har massa skumma heronist polers som extraknäcker som hallickar). Jag skulle troligtvis gråta ganska ofta så för tillfället räcker det med min lilla dagdröm. Kalla mig utseende fixerad, men jag gillar verkligen att jag är så sjukt fräsch och har stort maffigt hår och häftiga kläder i min lilla låtsatsvärld. Det har jag nämligen aldrig annars. Jag brukar inte ha så mycket människor som svärmar kring mig heller... Och sen såklart har jag ingen oformlig bulldegsmage som pyser över heller. Men nu är jag klar, och jag är långt ifrån min idyll. Jag har inte borstat tänderna, har fortfarande på mig pyjamas och har sjukt fettigt och platt hår samt röd hy med orena porer... Life's a bitch

Vi hörs troligtvis snart igen mina små cybervänner!

// Nitty (Varför har jag inte överfört mina Berlinbilder till den här datorn? Då kunde jag ha gottat mig åt bilderna på mig och Gilly i Tiergarten där vi åt jordgubbar och tog smygbilder på en konstig gubbe som typ åt upp en hel glasslåda utan sked... eller det var något med en glasslåda (alltså typ bigpack). Gilly, du får gärna påminna mig om vad det var. Han var i alla fall typ uteliggare). PS: Gubben åt givetvis glassen i lådan och inte själva glasslådan, så pass avdankad var han i alla fall inte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0