Tjaaaa bloggeeeen!!!

Jag har inte glömt denna blogg!

Har faktiskt tänkt sjukt mycket på att jag ska skriva massa saker här men kommer liksom inte till skott.... Är ju en rätt lat människa och den där tummen sitter rätt långt inne... Ligger EFTER i skolan (varför envisas jag med att läsa 150% när jag är en latmask?). Ska läsa Jürgen Habermas teori om "Borgerlig Offentlighet". På första föreläsningen lyckades jag tagga till ordentligt på den här kursen (mediestruktur och förvandling) och blev inte alls avskräckt av att jag skulle läsa Habermas och att den boken var as svår och bla. bla. Jag kände tvärtemot hur modet börjad rusa i mina ådror och hur pulsen höjdes och dunkade im min lilla kropp och tänkte "Jag är smart, jag ska klara detta, JAG SKA KICKA HABERMAS ASS!!!!!" ... Ehh... ja... det blev inte riiiktiiigt så. Har seriöst läst boken i sammanlagt ca 6 (!) timmar och pga diverse koncentrationssvårigheter (samt möjlig överskattning av min egen intelligens) har jag läst 40 sidor... Har 110 kvar.... plus seminarieuppgift tills på fredag + mycket serlös retorikuppgift tills på fredag (har självfallet inte läst dessa böcker än...). Kollade precis på seminarieuppgiften till Habermas, och han är knappt med?! De verkar, mest utgå från boken vi läst före sååååå..... skulle kunna strunta i Habermas men kommer då att befinna mig i HELVETET när tentan kommer... bajs.
 
Har förövrigt lovat Gilly veckomenyer (hehehe) halva veckan har gått men här kommer veckans meny ändå:

Måndag:
lunch: Chicken Alfredo från Rosalis... MUMS!
middag: Pasta carbonara utan ägg, men med sockerärter (tycker detta är mycket intressant. Som den närking jag är säger jag ofta -er istället för -or t.ex strumpbyxer istället för strumpbyxor. Men jag säger verkligen ÄRTOR och det är typ det enda order med -er som pluraländelse! *irriterande*)

Tisdag:
lunch: Schnitzel med ris, gröna bönor och bearnaisesås (pulver, är ju ingen super-kock, tyvärr)
middag: Wok med kyckling och nudlar

Onsdag:
lunch: korvstroganoff med ris
middag: fisk* med potatismos och ärter (*hatar fisk men man måste ju typ äta varierat...)

Torsdag:
lunch: Makaroner och bacon (highclass)
middag: wok med kyckling och nudlar (mycket går igen pga varit borta ett halvår och har typ inga basvaror = dyrt att köpa massa ny mat)

Fredag:
lunch: korvstroganoff
middag: Kyckling som är typ insmord i parmesan och solrosfrön (hittade inga så tog pumpakärnor, hoppas det fungerar) ska stoppa i parmesan och fröna/kärnona i matberedaren och mixa och typ smörja in kycklingen i det. sedan ska man ha i cocktailtomater också. Till det blir det klyftpotatis och ungsrostade morötter.

Lördag:
lunch: Schnitzel med ris, gröna böner och troligtvis bearnaisesås
middag: Samma som fredag.

Söndag:
lunch:? Får improvisera, orkade inte planera mer
middag: Köttgryta med champinjoner och små lökar samt potatis.

Gilly, eller om någonannan är intresserad, får kontakta mig om jag ska lägga ut recepten i sin helhet och ifall jag typ ska göra en videoblogg av när jag brottas med min matberedare. Nu: Habermas.

Over & Out!

//Nitty - latisen som är förströd efter att ha studerat i ca 1 vecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0