Den förlorade bloggarens återkomst!

Hehehehehhe, det var typ mer än ett halvår sedan jag senast uppdaterade denna blogg *pinsamt*. Min vår har spenderats med att jobba arslet av mig då jag har haft ca 1000 grupparbeten, skrivit B-uppsats, läst en extra kurs i retorik, jobbat på reklamprojekt och ringt runt till viktiga personer (har telefonfobi. Vid ett tillfälle när jag var extra nervös märktes det verkligen att den som svarade typ tyckte synd om mig alternativt trodde jag var ca 7 år gammal och sa "det kommer gå bra det här, ta det lugnt" i öm faderlig ton. Detta beror på att jag gör mig mindre i okända situationer för fått lära mig att det ingår i min könsroll, vilken jag söker mig till när jag ej vet vad jag ska göra. Fuck patriarkatet).

Tyvärr resulterade detta ringande och projektarbetande i typ inget än så länge, men så länge det finns liv finns det hopp. Eller något sådant... Är också utan sommarjobb då tidigare uppräknade aktiviteter upptog rätt mycket tid. Sprang runt i slutet av februari runt i typ snöstorm på industriområdet i Pennybridge och försökte dela ut CV:n. Kände mig typ som Quasimodos mamma när hon bönar och ber för att få fristad i kyrkan...

Ja, ja. Jag spenderar för närvarande mina dagar med att göra ingenting vilket är väldigt skönt + ändå känns lite behövligt. Måste ju ladda upp inför C-uppsatsen som ska skrivas i höst :-)))))))))

Jag har utnyttjat detta *break* med att äta mycket god mat. Jag insåg därför att jag kanske behövde röra på mig och förflytta mig från soffan. Åkte då till Närkes största upplevelseattraktion: Kvarntorpshögen. Där besteg jag den as branta och 200 meter långa trappen upp för "högen" (berget snarare!). Anledningen till att jag vet detta är ej pga insatt i Kvarntorpshögens historia, utan att detta stod på en liten informations skylt som jag passerade 4 gånger, dvs en gång varje gång jag gick upp för trappjäveln. Förstår att personer som ej sett eller bestigit denna trapp kanske inte förstår denna oerhörda bedrift, men shiiit är sjukt imponerad av mig själv? Gick alltså upp för den 200 m långa sjukt branta backen 4 gånger???!!! Jag till och med JOGGADE TVÅ gånger upp mot toppen efter trappen, uppför sista delen av hög-jäveln med ca 45+ graders lutning??? Gick dessutom upp för trapphelvetet TVÅ gånger UTAN ATT STANNA EN ENDA GÅNG!!!!!???? :O:O:O:O:O:O:O

Kan i efterhand konstatera att dagens fysiska prestation kan bero på överdrivet tittande av Biggest Loser. Liksom sa sådana där saker till mig själv som tränarna säger typ "du klarar det här", "det är bara kroppen som säger nej", "Vill=kan"´, "mind over matter" osv. Var helt slut och svettades som en jäkla galning, andra varvet (man springer sedan ned för en mkt brant backe= trapp + backspringning blir ett varv) så rann det seriöst ned svett i mina ÖGON. Sved något djävulskt! När jag kom hem kände jag mig mycket ofräsch, kunde seriöst känna saltet från all svett i ansiktet. Såg ut såhär när jag var klar med springandet (och varit på väg att kräkas ca 2 gånger):

Sicken snygging va???? Glänset i ansiktet är alltså intorkad svett, ger väldigt fin lyster och glow i huden på ett mycket naturlig sett. Biverkningar kan dock vara lätt rodnad och kraftiga flämtningar.

När jag kom hem gav mig ett mini-spa paket i belöning. Dvs gjorde en inpackning, en ansiktsmask där jag även använde mig av "ångande" handdukar till att torka av, värma upp och rengöra lill-fejset.

sedan använde jag även min manogoskrubb och tvål från body shop. Tvättade även håret, sitter nu här och luktar på mig själv och tänker ej resa mig mer från sofffan idag, hehehhehe. Börjar dock bli sugen på Ben and Jerry's samt chips så måste kanske potentiellt lyfta på arslet senare idag. Imorgon ska jag till Askersund och serva farmors bil och sedan ska jag förhoppningsvis se Gillyhurt innan hon lämnar mig och se min små vänner. OCH PÅ LÖRDAG SKA  JAG GÅ PÅ FREAKIN' SVENNEVADS SPELET!!!!!! WOOOOOOOW LYCKA <3<3<3<3<3<3<3<3<3 Ska förhoppningsvis kombinera detta med ett glassbesök i Hjortkvarn och dö godhets döden av deras citron sorbet <33

//Nitty - mangoyoghurts doftande atlet, student samt soffpotatis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0